Co to jest pozycjonowanie stron internetowych SEO ?

Jest to najczęściej zadawane pytanie przez osoby posiadające stronę internetową, którą chcą wypromować w wyszukiwarce Google. Tak naprawdę pozycjonowanie stron www SEO to szereg działań,  których celem jest osiągnięcie przez daną witrynę internetową jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Proces ten składa się z działań „on page”, czyli optymalizacji samej witryny (działanie to znane jest jako SEO – Search Engine Optimization), jak też prac „off page” wykonywanych poza samą stroną internetową. Każdy z przeprowadzanych w procesie pozycjonowania strony internetowej kroków powinien być zgodny z wytycznymi Google dla Webmasterów. Pozycjonowanie stron internetowych jest przedsięwzięciem złożonym, indywidualnym i wieloetapowym. Wszystkie jego etapy rozłożone są w czasie co owocuje wysoką skutecznością naszych działań.

Pierwszy Etap Pozycjonowania Stron Internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych SEO.

Pierwszy etap to dobór odpowiednich słów kluczowych. Co to są słowa kluczowe ? Są to takie słowa, , które jak najwierniej określają zawartość danej strony internetowej oraz pokrywają się z zapytaniem internauty w wyszukiwarce. Można je podzielić następująco:

ogólne – dotyczą one szerokich pojęć, grup usług czy produktów np. „kurtki”, szczegółowe – precyzyjniej określają dane pojęcie np. „kurtki zimowe”, niszowe – nazywane frazami z długiego ogona lub long tail, składają się z wielu wyrazów i bardzo dokładnie opisują wyszukiwane zagadnienie np. „kurtki zimowe puchowe z kapturem”, brandowe – obejmują nazwę marki lub firmy, np. „Benetton”, lokalne – określają miejsce lub region związany z hasłem np. „kurtki Łódź”.

Drugi Etap Pozycjonowania Stron Internetowych

To audyt strony www czyli  darmowa analiza strony internetowej, uwzględniająca parametry mające bezpośredni i pośredni wpływ na pozycjonowanie – a więc na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki tej szczegółowej analizie SEO będzie można przyjąć idealną strategię pozycjonowania dla Twojego serwisu oraz zaplanować swoje prace nad uzyskaniem wysokich pozycji. Audyt SEO to wstęp do skutecznego pozycjonowania Twojej strony. Nasz darmowy audyt strony internetowej został zaprojektowany w taki sposób, aby każdy, niezależnie od stopnia znajomości tematyki pozycjonowania, mógł wstępnie ocenić potencjał swojej witryny. Jednocześnie zawiera informacje, które będą przydatne także dla osób, dla których pozycjonowanie nie jest obce.

Kolejny Trzeci Etap Pozycjonowania Budowanie Contentu

Content marketing lub copywriting czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Niezależnie od branży, kontent zawsze będzie spełniał na stronie funkcję tekstowej formy przedstawienia oferty. A im lepiej to zrobimy tym łatwiej będzie także trafić na naszą stronę. Teksty na stronie, są Twoją wizytówką i to one indeksują się w wyszukiwarce Google, dzięki której większa część klientów trafi na Twoją stronę. Należy więc zadbać o zachowanie zasad odpowiedniej gramatyki i ortografii. Pisać należy nie używając zawiłego, branżowego języka. Zwykle łatwiejsza i jaśniejsza w odbiorze jest łopatologiczna treść przedstawiająca sprawę prosto i bez komplikacji. Oczywiście, aby strona wyglądała profesjonalnie – nie unikniesz używania pojęć charakterystycznych dla branży, warto je jednak z miejsca tłumaczyć lub zawrzeć na stronie jakiś słowniczek pojęć, który dodatkowo, pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie Twojej strony.

Etap Czwarty Optymalizacja Strony.

Optymalizacja polega na dostosowaniu witryny (całego serwisu) oraz znajdujących się na niej treści i grafik tak aby znalazła się ona na jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwarki, z zachowaniem warunków oraz zasad jakie dana wyszukiwarka narzuca użytkownikom. Doskonałym pierwszym krokiem przy rozpoczęciu optymalizacji naszej strony będzie prowadzenie własnego bloga. Na początek należy zastanowić się nad tematami, które zainteresują naszych potencjalnych klientów oraz czytelników i poruszyć je na naszej stronie. Warto, aby stało się dla nas zwyczajem dodawanie ciekawych, unikatowych treści na naszego bloga. Tworzenie ciągle aktualnego contentu przyciągnie na stronę użytkowników, którzy będą z chęcią odwiedzać ją ponownie i spędzać na niej o wiele więcej czasu. Sama treść, nawet ta najlepszej jakości, nie będzie jednak wystarczająca, aby strona pokazała się w wyszukiwarce na pierwszej stronie. Znaczenie tutaj mają między innymi słowa kluczowe nazywane także frazami kluczowymi. Są to wyrazy wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników w celu znalezienia określonych produktów, usług lub informacji. Słowa kluczowe to coś, na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas optymalizacji strony i tworzenia na niej wartościowych treści. Frazy, których używają również nasi konkurenci, powinny pojawiać się w naszych treściach częściej, natomiast te, które są mało konkurencyjne mogą być używane rzadziej. Dobrym narzędziem do wyboru właściwych słów kluczowych na naszą stronę jest bezpłatny planer słów kluczowych google adwords. Pozwala on nam prawidłowo określić jakie słowa związane z naszą branżą pojawiają się najczęściej w wyszukiwarce i na jakie stawia nacisk nasza konkurencja.

 

 

/